vrijdag 19 december 2008

Feest

Zaterdag de 13de had ik dubbel feest. Eerst Sinterklaas op uitnodiging van de honorair consul. Heel erg leuk. Een ware sinterklaas en zwarte Piet maakten er een leuk feestje van. Sinterklaas had zich goed aangepast aan de Peruaanse cultuur. Tussen de nederlandse sinterklaasliedjes door werd reggaeton muziek gedraaid en Sinterklaas wist daar wel raad mee. Voor mij een prima gelegenheid kennis te maken met veel nederlanders in Cusco. Bijna allemaal hebben ze wel een NGO (hulporganisatie) hier opgericht. De band tussen de nederlanders is hier niet zo hecht. Met Koninginnedag en met Sinterklaas ontmoeten ze elkaar. Met de nodige nieuwe contacten kan ik weer alle kanten op. Wie weet nieuwe kansen.



Direct erna had ik een afstudeerfeestje van Elber, de oudste van de Huallpa's de familie die mede ondersteund wordt door mijn moeder en broer. Ik heb een superavond gehad. Als enige buitenlandse tussen de Peruanen was het leuk vertoeven. Veel dansen (nauwelijks Salsa -heb ik daar een jaar Salsalessen voor gevolgd??), maar des te meer Cumbia en Huanco. (schrijfwijze is ongetwijfeld verkeerd, maar ik kan het even niet verifieren). Huanco is muziek en een dansvorm uit Cusco.


Als iets oudere tussen de jonge mensen kwam ik automatisch in contact met de uitgenodigde professoren van de afstudeerder. Na leuke gesprekken ben ik zo ongeveer aangenomen om engelse lessen te gaan geven op het Instituut van Toerisme, ga ik Nederlandse lessen verzorgen en in ruil ga ik Zampona leren spelen (pamfluit). Na erg veel bier, is dat wat overblijft.
Ik heb ontzettend genoten. Leuk een echt Peruaans feest!

Ik loop verschrikkelijk achter met het beantwoorden van mailtjes. Onder tussen is mijn moeder gearriveerd in Peru en hebben we samen twee dagen in Arequipa doorgebracht. Met name voor mijn moeder omdat Arequipa op 2300 meter ligt en zij zo een beetje aan de hoogte zou kunnen wennen. We hebben ontzettend veel gezien samen. Meer daarover in het volgende berichtje. En nog graag even geduld met de mailtjes. Morgen eerst een hele wijk aan kindertjes voorzien van Chocolademelk en kadootjes in verband met Kerst.

1 opmerking:

Anoniem zei

hey Carolien

heb weer een certificaat gehaald: groepscoaching en counseling ........

ongelofelijk want ik heb niks kunnen leren, geen tijd ....

hoop dat jij goed gaat

kussie

Jan