woensdag 27 mei 2009

Nederland in zicht

Ik loop achter. Zou nog ontzettend veel kunnen vertellen van wat ik heb meegemaakt hier, maar het lukte niet meer dat in de computer te gooien. Ik ben mee geweest naar een project van de stichting Hope. Een school die is neergezet en betaald is door Nederlanders. Het gaf mij de gelegenheid schitterende plaatjes te schieten van kindertjes met snotneuzen, korsten op hun gezicht en vieze mondjes van het eten. Geweldig. Niet dat vieze maar de kans die de kinderen krijgen nu om onderwijs te volgend. Nog de nodige optochten gezien. Mijn voorlopige collectie sieraden afgerond. De stichting zover op poten dat zodra ik in Nederland ben ik kan gaan communiceren. Nog veel gezien, gedaan. Een pachamamaritueel ondergaan nadat ik drie uur op een paard had gezeten (zonder er af te vallen, maar leuk??????? nou nee, niet echt iets voor mij. Een afscheidsfeest gegeven. Mijn laatste dag door gemaakt met mijn familie en gezamelijk naar het theater geweest (voor hun de eerste keer). Ze vonden het geweldig, dus ik vond het fantastisch. Mijn koffers gepakt en...... morgenochtend vroeg vertrek ik. Om 9.20 uur van Cusco naar Lima en dan om 18.00 uur van Lima naar Amsterdam. Om 13.20 op vrijdagmiddag hoop ik aan te komen. En dan..... geen idee, dat gaan we wel zien.
Voorlopig valt het afscheid hier zwaar. Na negen maanden ervaar ik dat ik toch wat goede vrienden heb opgedaan en die zal ik gaan missen. Daartegenover staat dat ik heel blij ben velen van jullie weer te gaan zien. Het leven kan raar zijn :-)
tot in Nederland en wie weet, daar wat achterstallig onderhoud op deze weblog.
Hasta pronto Cusco, Hola Holanda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 opmerking:

mario zei

terwijl ik jouw laatste blogje las, zweef jij ergens tussen daar en hier, tussen geluk en verdriet. om wat je achterlaat, om wat je hebt gevonden en verstevigd, om wat je zult vinden. turbulentie zorgt voor wervel en slecht zicht, maar dat stopt, en het zicht wordt beter en toont nieuwe tijd en verse grond. betreedt het met aandacht en een open blik. ik kijk stiekum met je mee.

liefs

mario