vrijdag 29 augustus 2008

Eerste echte dag Lima

Ik was vroeg wakker vanmorgen. Rond zes uur begon het leven in Lima. Lima is een grote stad met 8 miljoen inwoners. Zo ongeveer de helft van het jaar is hier mist, de andere helft is het mooi en zonnig en dan wordt er gezwommen in zee. Het is niet zo tropisch als de ligging doet vermoeden. Het is hier heel erg arm en de kosten zijn laag. Gelukkig kost een uurtje internetten slechts een kwartje. Maar ook mijn lunch van vandaag met voorgerecht en hoofdgerecht koste ongeveer maar 1,5 euro en dan was het drinken nog gratis. Vandaag eerst gezorgd voor goede verbindingsmogelijkheden. Mijn computer kon ik niet opladen omdat de Europese stekker niet past. Ik had wel een wereldstekker bij me, maar die bleek niet geschikt. Inmiddels is dat opgelost omdat de zoon van de eigenares van het guesthouse waar ik verblijf mij ogenblikkelijk aanbood te helpen en met mij mee ging naar de markt. De markt heeft hier vanalles wat je bij ons gewoon in een supermarkt zou kopen, maar eh, dan toch van iets mindere kwaliteit. Het geheel is tamelijk armoedig. Daarna ben ik vanaf het guesthouse naar het centrum gelopen naar de plaza del armas. Een wandeling van driekwartier ongeveer. Ik word hier van top tot teen bekeken als ik door de stad loop en heel veel mensen zeggen me vriendelijk gedag en vragen hoe het gaat. Op mijn weg naar de stad liep ik langs het Italiaanse museum, de naam zegt het al met Italiaanse beeldende kunst. Was een leuke onderbreking. Geen topstukken en zeker geen bekende namen, maar erg leuk om even gezien te hebben. Aan het plaza del armes staan alle belangrijke gebouwen. Ik was hier 6 jaar geleden al en het was een leuk moment van herkenning. In de komende berichtjes hoop ik ook wat foto's te kunnen gaan plaatsen. Maar liever besteed ik nog iets meer tijd aan de stad bekijken. Dus dat komt nog wel. A la proxima vez!

6 opmerkingen:

1979topjaar zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
1979topjaar zei

hoi Carolien,
Wat fijn dat je er nu bent en alles zo goed loopt.
Nu al in een museum geweest! Doe lekker waar je zin in hebt en geniet van je reis.
Ik hoop stiekum dat hier in Nederland de tijd snel verstrijkt. Dan zie ik je weer snel.

Govert zei

Hey zus!

wat onwijs gaaf om jouw berichtje te lezen, zo ver weg, helemaal alleen:-)
Fijn om te horen dat alles volgens schema verloopt, ik dacht dat je maar een uurtje had moeten lopen naar de markt:-) En wat een verwennerij, langs het Italiaanse museum! Terwijl je kleine broertje in Italie zit!

Clien, je bent goed bezig, fraaie start zag ik, enjoy and keep us posed!

bye
goof

Govert zei

aan: 1979topjaar.....

Mijn e-mail adres is gvaneerde@linfil.nl :-)

Hit me!

mario zei

zo, de eerste stappen van een vrouw alleen in een grote zuid-amerikaanse stad zijn gezet. en zonder gescheurde kleren afgelegd, tenminste als ik de blog goe heb gelezen, zo zie je maar dat ervaringen in het verleden geen garanties zijn voor die in het heden, hihi. ben eigenlijk wel benieuwd hoe je guesthouse eruitziet maar wellicht dat je toezegging van foto's daar verandering in zal aanbrengen. hier is vandaag een plotselinge zomerdag met blauwe lucht en overdadig zonlicht waaruit ik mij na 5 uur exposure heb teruggetrokken. Morgen wordt ons weer zoiets beloofd dus hebben wij geluk (met name diegenen die allleen het weekeinde hebben om eruit te gaan. Veel plezier nog de komende dag en ik wens je een goeie reis morgen naar Cusco waar het avontuur zijn vervolg krijgt.
hasta la vista, guapa!
mario

Elsbeth zei

ha Carolien,

leuk om direct al de eerste verhalen te lezen. So far, so good begrijp ik. Wacht met spanning ook op de plaatjes.

Geniet ervan!