zondag 31 augustus 2008

Cusco!!!!!!!

Ben gedropt in de Andes door LAN Peru. Turbulente vlucht en dan sta je opeens daar waar je maanden naartoe hebt geleefd. In de volle zon en 25 graden. Het huis waar ik de komende vijf weken zal verblijven ligt in een buitenwijk van Cusco. Het is een groot huis waar meerdere mensen uit het gezin verblijven (volwassen dochters met man en kinderen) en waar John woont met zijn Peruaanse vrouw en tweeling. John is de oprichter van Fairplay. Zie www.fairplay-peru.org . De talenschool bevindt zich ook in dat huis dat gebouwd is rondom een binnenplaats. Mijn kamer is deze morgen opgeleverd. Ik moet het nog een dagje zonder warm water doen, maar morgen komt ook dat. Het krioelt van de dieren op de binnenplaats, katten, honden, konijnen. Dat ruik je ook wel een beetje. Den mensen zijn superaardig en iedereen bekommerde zich direct om mij. Dus weer veel handen en voetenwerk. Maar ze zijn geduldig en dat is erg leuk. Nu zit ik weer aan het Plaza del armas, zo heten alle pleinen hier, waar ik 6 jaar geleden een week heb vertoefd. Ontzettend leuke ervaring. Morgen gaat het beginnen! Mijn spaanse lessen en erop uit met mijn nieuwe spaanse vriendin die ik morgen leer kennen :-). Thema van de dag: niet alles beoordelen'op het eerste gezicht'. Suerte!

4 opmerkingen:

1979topjaar zei

Goh, al die dieren, je zal maar op een boerderij wonen. Haha
Veel plezier!

mario zei

goh, ik wist niet dat de peruaanse klm aan luchtdroppings doet. en dat jij kan parachute springen. en moest je toen nog ver door de andes lopen met je koffer?????
en dat je een vriendin kan hebben voordat je haar hebt leren kennen lijkt me ook bijzonder. of hadden jullie al brief gewisseld. lijkt me wel leuk in zo'n woongemeenschap met allemaal verschillende mensen en dieren. Enne.......plaza del armas is dat wapenplein of legerplein? affijn veel plezier met je nieuwe "familie" en tot de volgende blog.

mario

marjan zei

Kijk, Mario legt de vinger op de zwakke plek, moest lachen om jou op een bergtop met je rooie koffer, besnuffeld door een lama. hoop dat de "vriendin"vriendin wordt. Succes.

marjan

Marlies van der Kolk zei

Hé Carolien!
Wat gaaf om al zoveel verhalen van je te lezen. En wat een ervaringen en indrukken na slechts een paar dagen..mooi vooruitzocht op wat je nog te wachten staat! Ben stiekem een beetje jaloers! ;-). Goed, ik blijf je volgen; geniet ervan en heel veel succes daar!
Marlies xx