woensdag 17 september 2008

Eindelijk vrijwilligerswerk

Ik ben een eerste klus begonnen. Nog niet volledig uitgeziekt, maar ik hoef ook niet op bed te liggen dus er kan wat gebeuren. Met 4 uur Spaans en wat huiswerk vul je je dag niet tenslotte. Het project waar ik me voorlopig zo´n drie middagen in de week mee bezig ga houden is het schrijven van een voorlichtingsprogramma voor moeders (en vaders) die hun kinderen achterlaten op het kinderdagverblijf van Fairplay. Het kinderdagverblijf moet binnenkort het levenslicht zien en in ruil voor de verzorging van de kinderen overdag, wordt aan de ouders gevraagd 1 avond per week te komen voor informatie over onderwerpen als hygiene, voeding, sexuele voorlichting, etc. De inhoud en de manier waarop de voorlichting wordt gegeven (toneel/discussie/etc.) daar mag ik mijn gedachten over laten gaan. Ook over eventuele subsidieaanvragen hiervoor. Veel googlen, niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden en binnen mijn netwerk proberen informatie op te halen. Wie nuttige tips voor mij heeft of organisaties kent die zich hier ook mee bezig houden: ik hou me aanbevolen!
Suerte! maar weer.

1 opmerking:

Simone zei

Hoi Carolien,

Ik was toch even erg benieuwd naar je belevenissen. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en doet daar ver weg. Het zal allemaal wel even wennen zijn; helemaal alleen en dan nog zo ziek geweest ook. Goed hoor dat je gegaan bent, maar toch ook een beetje raar. Als je over 5 weken weer in het land bent kom je toch wel ons nieuwe kantoor even bekijken. Het bevalt goed, het is wat individueler allemaal maar voor het werk kan het geen kwaad. Veel minder afleiding in ieder geval.

Ik ga je belevenissen volgen hoor!
En mocht je vragen hebben over kinderdagverblijven dan weet je me te vinden!
xx simone