dinsdag 23 september 2008

Vakantie

Dat is het antwoord op een vraag van Mario. Ik merk dat ik nog steeds druk ben met onthaasten en genieten van Cusco. Verder ben ik erg druk op zoek naar een woning en ik heb er tot nu toe een stuk of 7 van binnen gezien. Het makkelijkste is een gemeubileerde woning (twee kamers) en die zijn te vinden. Ik hoop vrijdag een beslissing te kunnen nemen. Het kost wel veel tijd om te zoeken. Een adres hier vinden is niet zo makkelijk. Meestal wordt er een wijk aangegeven en een nummer, bv B15. Ga er maar aan. Een wijk is groot en zoek dan maar het juiste gedeelte. Toch is het heel erg leuk om al die Peruaanse huizen van binnen te zien en de mensen. Ik aas op een appartement met uitzicht over Cusco, helaas moet ik er wel zo´n vijftig trappen voor op. En dat op bijna 4 km hoogte!
Verder ontzettend veel indrukken. Iedere dag is het hier wel feest. Vandaag is het de dag van de student, tevens boekenweek en eerste dag van de lente. Afgelopen weekend was het feest en komend weekend is het weer een ander feest. Het is niet bij te houden, maar ze kunnen er hier wat van!!!
Vanavond eet ik mijn eerste cuy (cavia) uit het hok dat naast mijn kamer staat i.v.m de verjaardag van John (de initiatiefnemer van de school en de stichting). Doet me erg denken aan Yoep van ´t Hek. Sinds gisteravond ligt ie gevild in de koelkast samen met de konijnen die we eten. Zo dat waren weer even wat wetenswaardigheden. Er is nog veel meer te vertellen, maar dat bewaar ik voor de volgende keer. Nu op naar de cuy!

Geen opmerkingen: