maandag 27 oktober 2008

Casa Carolina



Enkele berichten geleden heb ik een blik in/op mijn huisje beloofd. Dat moet er maar eens van komen. In dit huis heb ik het goed. Af en toe een beetje sukkelen met de internetaansluiting, waardoor ik o.a. moeilijk foto's kan uploaden, regelmatig lamapoep voor de deur (formaatje kleine tennisballen), ezels die langs de deur met zware lading naar beneden de trap af racen (en dan moet je echt opzij springen), gillende vrouwen die zeggen dat ze niet gestolen hebben, maar de hele buurt zegt wel beter te weten. Policia die af en toe op de fluit blaast waardoor ik me heel veilig voel, want er is policia die de wacht houdt (gebeurt ongeveer 5 keer op een dag, heel veilig dus).


(huis links op de foto, een na laatste deur)

Maar ik klaag niet, het is hier goed toeven. En in mijn huis met uitzicht kan ik makkelijk hele dagen doorbrengen al krijg ik het dan wat koud, waarop ik een ommetje maak, met gegarandeerd succes op warmte, want hoe dan ook moet ik klimmen.


(bruine deur en wit gedeelte, daaronder woon ik. Op voorgrond Inca-rots)

Als ik lekker buiten wil zitten klim ik op 'mijn' inca-rots naast het huis. Dat is een heilige plaats en daar worden regelmatig kleine mysterieuse bijeenkomsten gehouden (wordt verteld, ik heb het nog niet gezien). Vandaar kijk ik uit over Cusco en kan ik het allergemakkelijkst in reuzeraptempo verbranden. Je kunt hier namelijk nauwelijks in de zon zitten, zo scherp is die op 3400 meter hoogte.



Binnen heb ik het reuze gezellig gemaakt met peruaanse geweven kleden en andere echte toeristische 'cosas'. Lekker oranje, je moet tenslotte je afkomst niet verloochenen.
Een prima omgeving voor allemaal leuke nieuwe ideeen om mensen te helpen hier, maar,.... ik blijf het even rustig aandoen. Tijd zat!

Suerte!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi C,

Gisteravond even bijgelezen en dat was best even schrikken! Je legt de lat wel weer te hoog en kijk eens wat je wél allemaal hebt bereikt. Voorwaar een hele prestatie in die korte tijd (Spaanse les afgerond, eigen plekje gecreeerd, allerlei project etc.). Kortom dame: tel je zegeningen en dat kan je ook wel, maar op dit moment mis je even een klankbord. Dus we houden contact en GENIET van de prachtige tijd die je daar hebt. Dat zie je nu deels, maar straks als je weer thuis bent nog véél meer, neem dat maar van een ervaringsdeskundige aan. Zo en nu genoeg gepreekt, hi, hi ;-) ... Hans & Co

Hans, Monique, Bart en Rik zei

Hi C,

We zijn weer helemaal bij en je hebt er weer iets moois van gemaakt. Leuk om je huis te zien en het doet ons goed dat we kunnen zien dat je ook aan de vitamines denk (laatste foto, uiterst rechts), hi, hi.
By the way, wanneer kom je weer terug op zeenivo? Have fun en geniet ervan .. Hans & Co