zondag 5 oktober 2008

Clima

Het weer in Cusco lijkt wel wat te veranderen. We gaan de winter te gemoet, veel regen. Tot nu toe valt het wel mee, maar ik blijf dagelijks met 4 lagen lopen, die ik een voor een pel naarmate de dag vordert. Vandaag was de eerste dag dat ik met halflange broek heb gelopen. Misschien is het ook makkelijker omdat ik nu zo'n beetje in het centrum woon. Is het te koud, dan loop ik 'even' naar huis. Met als gevolg dat ik het alweer warm heb, want die oplopende straat en daarna al die trappen...... Er doet zich hier regelmatig een raar verschijnsel voor. Dan zien we een halo in de lucht. Hoe dat precies zit weet ik niet. Heeft te maken met temperatuur, schijnen kleine kristalletjes te zijn, maar ongetwijfeld is er een mooi uitleg voor. Ik heb er alleen maar mooie foto's van gemaakt. Het is al de derde keer in de 5 weken dat ik dit heb gezien. Bijzonder mooi!

1 opmerking:

mario zei

Wauw! zo'n halo is wel een prachtig gezicht en je hebt het erg mooi vastgelegd voor haloloze achterblijvers. En heb je nog mooie doeken gevonden voor over het meubilair? Blijft toch een gaaf idee: een condootje ergens in de Andes. Weer eens wat anders dan een vinexwoning in Wateringseveld. Toch? Durf/kun je nou al kleine gesprekken voeren in het spaans? en doe je dat dan ook en levert dat dan leuke informatie op? Want volgens mij moet je moeilijke grammatica niet al te serieus nemen. Ik ben van mening dat je met een ruime woordkennis verder komt dan met een enkele goed gestructureerde zin. Maar je maakt grapjes en daarmee dring je het snelst tot iemand door is ook mijn eigen ervaring. Heb de uitzenddatum groot in mijn agenda gezet. Ben zelf vrij die week (evenals de eerste week van nov)misschien ga ik wel samen met Hans kijken. Lijkt me wel interessant. Affijn, heb veel plezier de komende week en wellicht spreken we elkaar op het moment dat je even in 'ollanda bent.
รก la proscima, guapa