vrijdag 3 oktober 2008

Eerste week nieuwe huis

Een redelijk rustige week was het. Ik was ontzettend moe. Burn-out?? Tja wanneer is zoiets over. Ik merk wel dat ik altijd druk blijf en regelmatig meer wil dan ik aankan. Deze week was ik zo ontzettend moe dat ik eenmaal mijn spaanse grammatica (met Camucha, wat een plek he?!) en practicum met Nelly (even een jugo drinken) heb afgezegd. Tja, wat zou het?! Beetje vertraging, dat maakt niet uit. Ik heb genoeg tijd hier om lekker te kunnen spreken. Mijn 5 weken spaans zitten erop. Vanaf nu ga ik over op 2x grammatica en 2 of 3 maal prakticum. Tijdens mijn prakticum gaat Nelly mij vergezellen op weg naar afspraken en onderzoek voor een leuk project. Er staan hier minimaal 2 zwembaden leeg. Gebrek aan water??? (zojuist protesten achter de rug door bevolking omdat waterkraan om 2 uur s'middags wordt dichtgedraaid), gebrek aan geld? Gebrek aan materiaal of mankracht?? Ik weet het niet. Ik ga het onderzoeken. Het is nu vrijdagavond en ik zit lekker rustig thuis, achter mijn computer, terwijl de stad leeft. Heerlijk om een eigen plekje te hebben. Morgen om half 11 wordt er gevolleybald met alle 'profesoras' en studenten van Fairplay (www.fairplay-peru.org). Zondag staat er een wandeling op het programma met een mede student en Marco en Wally, vriend en dochter van de familie van de home-stay. Marco is advocaat en Wally van 16 gaat naar collegio. Afgelopen zondag maakten we een ontzettend leuke wandeling en Marco stelde voor zondag een ander wandeling te maken, waar weinig toeristen komen. Leuk!!!

3 opmerkingen:

mario zei

nou, je kan niet zeggen dat je niets meemaakt!! op zich prettig dat de policia zijn werk doet. geeft ons hier ook een prettig gevoel. En wat betret je vermoeidheid: ik denk dat je verblijf op 3 km hoogte hier ook debet aan is samen met het feit dat je lichaam 2 wekken geleden een flinke berg energie heeft verbruikt om je ziekte eronder te krijgen. Ik vind het ook opvallend dat er weinig mensen meer op je blog reageren, maar misschien dat het feit dat je de blogberichten nu ook via de iemeel verzend daar verandering in aanbrengt. Ik vind onveranderd dat je berichten met de erbij geplaatste foto's en mooie indruk van je verblijf achterlaat. Ik ben benieuwd of je de komende weken iets tegenkomt waar je, qua vrijwilligerswerk, je tanden in kan zetten. Morgen meldt ik me wel weer op de meel. Pas goed op jezelf, lieve vriendin en tot gauw.

Anoniem zei

Wow! pas maar op met taxi's nemen. Ik heb nu kunnen reageren zonder te moeten inloggen.

Hans, Monique, Bart en Rik zei

Zo'n ontbijtje met strakblauwe lucht lijkt me ook fantastisch. Helaas zit dat er hier de laatste dagen niet meer in, lamp al aan, regen klettert tegen de ramen.
En Cusco de winter in, ik dacht toch dat je op het zuidelijk halfrond zat en de zomer tegemoet gaat...
Fijn dat je een eigen stek hebt, ik kan me voorstellen dat het heerlijk is wanneer je voor langere tijd ergens bent om niet te gast te zijn, vooral zelf kiezen wat je eet. Ha, ik herinner me reizigers die geen frijoles meer konden zien na een tijdje. En op de markt zijn altijd wel verse groentes te vinden.
Wat betreft je Spaans, als je inderdaad al grapjes kunt maken zit het na die paar weken wel snor. Al die grammatica zit je dan maar in de weg. Dat vond ik ooit lang geleden op de middelbare school al een blok aan het been.
Het ga je goed en wij volgen je blog trouw, al laten we niet altijd een reactie achter.