woensdag 15 oktober 2008

Sexy Woman







Afgelopen zondag ben ik dan eindelijk naar een echte grote, Inca-ruine geweest. Heel erg mooi. Vanaf mijn huis loop ik de berg op en vanuit mijn achterraam zie ik de eerste resten al van de site. Seqsuahuaman (spreek dat maar eens uit, in de volksmond dus sexy woman)! Van deze bouwwerken weten ze eigenlijk niet waarvoor ze bedoeld zijn. Het lijken vestingmuren, maar de archeologen zijn het er recentelijk over eens geworden dat de kans veel groter is dat het tempels waren en heilige plaatsen. Volgens de verhalen is Cusco het lichaam van een Puma en vormt seqsuahaman het hoofd.



Op het terrein ligt een labyrinth van rotsen waar je tussendoor kunt lopen en andere rotsen die dienen als glijbaan. Ik heb er heel wat uren besteed om lekker in de verte te staren, te overdenken wat ik hier doe, hoe het bevalt en gewoon mijn gedachten eens op een rijtje te zetten in een rustgevende omgeving. Heerlijk. Ben daarbij behoorlijk verbrand, dat was weer minder slim.




Van een student het hele verhaal gehoord over de inca's. Hij zat in het eerste jaar van zijn opleiding en wilde graag oefenen. Nou dat kun je alleen maar waarderen natuurlijk. Was erg leuk ook en interessant natuurlijk.



Ik zou jullie alle foto's wel willen laten zien, maar dat kan niet. Ik kan alleen maar aanraden dit gebied eens te bezoeken. Dan maar een paar foto's om jullie lekker te maken.

Geen opmerkingen: